איך כותבים קורות חיים

לא מעט אנשים שואלים את עצמם איך לכתוב קורות חיים מושכי תשומת לב שאכן יובילו אותם אל ראיון העבודה הנכסף ושיראו שיש לנו יתרון על מועמדים אחרים, איך כותבים קורות חיים שיבטיחו לנו אינטראקציה נוספת עם המעסיק או מישהו מטעמו.


לא חשוב עם מדובר בפגישה מקדימה, שיחת טלפון, מייל, וכל דבר שיוכל לעזור לנו להוכיח את הקסם האישי שלנו בפני המעסיק. כתיבת קו”ח, היא כביכול תהליך פשוט – אתם מעלים על הדף פרטים אישיים, ניסיון תעסוקתי, כישורים מיוחדים שניחנתם בהם וכו’.

אבל, לא כך הדבר. יצירת קו”ח טובים איננה רק כתיבה “יבשה” של האירועים הרלוונטיים בחייכם, אלא, היא דורשת משהו נוסף – חידוש, סקרנות וייחודיות. קורות חיים לעבודה דורשים לעיתים מחשבה יצירתית, חוכמה ולא מעט סבלנות ניתן להפוך את קורות החיים למושכים ואטרקטיביים למרות העובדה שהם כתובים על פי תבנית קו”ח סדורה.

אז כדי לענות על השאלה “איך לכתוב קורות חיים אטרקטיביים?” נציע ראשית לשלב אלמנטים ייחודיים ואף שיווקיים בדף, במטרה ללכוד את תשומת לבו של המגייס לתפקיד שבו אתם מעוניינים.

מבנה קורות חיים אטרקטיבי יכלול מעבר לפרטים הבסיסיים גם את הנתונים הבאים:

- מידע ייחודי על הכישורים שלכם.

- הצלחות.

- הישגים.

- המלצות ממעסיקים.

- מטרות עתידיות.

יתרונותיו של מבנה ייחודי של קורות חיים לעבודה

מטרתו של מבנה קו”ח ייחודי, היא לבלוט מעל עשרות אם לא מאות קורות חיים שמונחים על שולחנו של המעסיק. דוגמאות נוספות של קורות חיים אטרקטיביים הן שימוש בפונטים מיוחדים ואפילו כתיבת קורות החיים על דפים בצבעים שונים.

חשוב להתמקד, בראש ובראשונה, במטרה של קורות החיים:

- ראשית – האם אלו קורות חיים לעבודה?

- לאיזה תפקיד אתם מגישים אותם?

- מהן דרישות הקבלה של המעסיק?

- מה מבנה קו”ח מתאים למשרה?

- האם נדרש לצרף מסמכים שונים, כמו מכתבי המלצה, גיליונות ציונים, תעודות רשמיות ממוסדות חינוך או דוגמאות עיצוב וכתיבה שונות?

כלומר, נסו לברר היטב מה נדרש מכם למשרה ואז יהיה קל יותר להבין איך רושמים קורות חיים שמתאימים אליה.

לחצו על התמונה לתחילת כתיבת קו”ח מקצועיים

start resume איך כותבים קורות חיים

איך לכתוב קורות חיים אטרקטיביים

כשאתם שואלים את עצמכם איך לכתוב קורות חיים, אתם בעצם רוצים לדעת איך לבטא את הכישורים שלכם, את הניסיון שלכם ואת העובדה שאתם מסוגלים למלא את התפקיד בצורה הטובה ביותר, בדרך שתשכנע את המעסיק או את רכז כוח האדם, ותגרום לכם לייצר אינטראקציות נוספות פרט לקריאת קורות החיים שלכם. קורות חיים הם חלק אינטגראלי מהאופן שבו אדם תופס את יכולותיו. השאלה איך כותבים קורות חיים לא צריכה להיות מופנית אל המעבידים הפוטנציאליים אליהם אנחנו מכוונים, אלא מתחילה מבפנים. במילים אחרות, ניתן לומר, כי לשאול איך כותבים קורות חיים זה כמו לשאול איך להתנהג בראיון עבודה. ישנן הרבה דרכים להשיג את המטרה, אך רק במידה ושומרים על אמינות, הגינות מקצועית וכריזמה מצליחים במשימה.

לפני שרושמים קורות חיים – חשיבה מנקודת המבט של המעסיקים

אבל עם זאת חשוב שננסה לבחון את התוצאה גם מנקודת מבטם של המעסיקים. כאן, הכנות היא אחת ממילות המפתח – חשוב להבין שלעיתים קרובות מעסיקים מופתעים לראות גילויי כנות במידה כזו או אחרת. כתיבת משפטים כמו “אני סקרנית ובעלת ראש גדול, לטוב ולרע” או “אני מעוניין ללמוד ומודע לכך שנדרש זמן וסבלנות” מובילה לקורות חיים אובייקטיביים יותר.

כתיבת נתונים אמיתיים

חשוב מאוד להקפיד גם על כתיבת קו”ח אמיתית. יש לכלול רק נתונים אמיתיים ולא לפתח פער בלתי מוסבר בין הכתוב בקורות החיים לבין המציאות. פער כזה עלול להביא לפסילת מועמדות. כתיבת קו”ח טובה היא גם ממוקדת משרה, כלומר, קורות חיים אשר בנויים בצורה אופטימאלית עבור המשרה שאותה אתם מבקשים.

התאמה למשרה

התאימו את קורות חיים למשרה המוצעת, הדגישו את הפרטים הרלוונטיים למשרה הספציפית והמעיטו בפרטים אחרים, הכול בהתאם למהות המשרה ודרישותיה. לכל משרה יש דרישות ספציפיות לה. מנהל חברת ההיי טק שתרצו לעבוד בה יתעניין היכן למדתם ואיזה ניסיון יש לכם בתחום ולא באיזו עבודת סטודנטים זמנית עבדתם בזמן הלימודים.

נסו להראות למעסיק את מה שהוא רוצה – הדגישו את ההכשרות המתאימות ואת הניסיון התעסוקתי הרלוונטי.

ועוד נקודה לסיום:

ממש כפי שאנחנו כותבים מכתב המיועד למישהו ספציפי, כך קורות החיים שלנו צריכים לפנות אל המעסיק. השתדלו לא להגיש קורות חיים ללא מכתב נלווה (מכתב פניה אישי למעסיק) המפרט את כישוריכם ומספר על העניין שאתם מוצאים בתפקיד ועל הסיבה שאתם מעוניינים לעבוד בו. עליו להיות קצר וענייני ובכל מקרה אסור שאורכו יעלה על חצי עמוד. ציינו כי תשמחו מאוד להיפגש באופן אישי (כמובן תוך ציון פרטי ההתקשרות המלאים שלכם).

להלן דוגמא לקורות חיים:

להלן תמונה של איך כותבים קורות חיים

איך כותבים קורות חיים איך כותבים קורות חיים

ניתן לראות בתמונה למעלה איך כותבים קורות חיים

Comments are closed.

רוצה לכתוב קורות חיים כאלו בקלות?


לחץ כאן לכתיבת קורות חיים כאלו, בחינם ובקלות