מדריך בניית קורות חיים

אם אתם בראשיתו של חיפוש עבודה, הרי שאחד הצעדים הראשונים שעליכם לבצע הוא בניית קורות חיים עדכניים, המייצגים אתכם בצורה הטובה ביותר. בניית קורות חיים היא משימה מורכבת הנדרשת לתשומת לב רבה, לעבודת הכנה ולקבלת החלטות נכונה אודות התכנים שאותו מסמך קורות החיים שלכם נדרש להכיל. להלן נציג בפניכם את מדריך בניית קורות חיים שיסייע לכם להגיע לתוצר האיכותי ביותר.

בניית קורות חיים נעשית בראש ובראשונה בקיצור נמרץ

זכרו, כי ממייני קורות חיים מקבלים לכל משרה לעיתים גם מאות מסמכי קורות חיים, שמאחורי כל אחד מהם עומד מועמד ראוי, לפחות כמוכם. על מנת שלא להתיש את מי שמבצעים את המיון הראשוני של קורות החיים (לרוב מדובר באנשי משאבי אנוש בחברה או בצוות אדמיניסטרטיבי), יש לבצע בניית קורות חיים בצורה ממוקדת וקצרה ככל האפשר. הדגישו את הכישורים האטרקטיביים ביותר שלכם, שווקו את המומחיות שלכם ואת ההישגים שלכם (עמידה ביעדים או קבלת תואר “עובד מצטיין”). ניתן להשתמש באתר שלנו שמציע בניית קורות חיים חינם. בעת בניית קורות חיים, זכרו כי אורך המסמך אינו צריך להיות ארוך יותר מעמוד אחד ובמקרים מיוחדים – שני עמודים.

בניית קורות חיים נכונה נעשית כרונולוגית – לאחור

בעת תיאור הניסיון התעסוקתי בקורות החיים, יש לפתוח בתיאור המשרה הנוכחית, ולהמשיך ממנה אחורה, בסדר כרונולוגי הפוך. בניית קורות חיים בדרך זו מציגה למעסיק קודם כל מהם תחומי העיסוק הנוכחיים והרלוונטיים ביותר שלכם, ורק לאחר מכן ילמד כיצד בניתם את הניסיון התעסוקתי ומה היו התחנות שעברתם בדרך.

אותה חוקיות עובדת גם בעת בניית קורות חיים בסעיף ההשכלה – יש להתחיל במוסד ההשכלה האחרון בו למדתם ולהתקדם בסדר כרונולוגי לאחור.

בניית קורות חיים נכונה צריכה להיעשות בהתאם לסטנדרטים

יש כמה סטנדרטים בפורמט של קורות חיים, שנדרש לשמור עליהם. לדוגמא:

  1. פרטיכם ופרטי ההתקשרות שלכם נדרשים להופיע בראש המסמך, בצורה ברורה ומודגשת.
  2. תת כותרת לכל עיסוק – שם החברה בה עבדתם, תיאור התפקיד ומשך העבודה (בשנים, ללא ציון החודשים).
  3. בסעיף ההשכלה – ציינו בצורה ברורה את שם המוסד בו למדתם, את שמו המדויק של התואר ואת שנות הלימוד. אם קיבלתם תעודת הצטיינות במהלך הלימודים – זה המקום לציין זאת.
  4. בניית קורות חיים צריכה להתבצע בצורה נקייה ואחידה מבחינת עיצוב. יש להיזהר מעיצוב עמוס וצפוף מדי, יש להשתמש בפונט קריא וברור, ולהימנע משימוש בפונטים מיוחדים (במילים אחרות – פונט “אריאל” או “דויד” יעשו את העבודה בצורה הטובה ביותר).
  5. בסוף קורות החיים תוכל להוסיף פרטים נוספים, דוגמת שפות, הכרות עם מחשב ותחביבים או תחומי התנדבות – רק אם אלה רלוונטיים לתפקיד אותו אתה מחפש או יכולים לתרום לקורא קורות החיים הבנה טובה יותר אודותיך.
  6. בעת בניית קורות חיים, ציינו בסופם כי “המלצות ימסרו לפי דרישה”.