הכנת קורות חיים  ? להלן טיפים שיסייעו לכם במשימה

עומדים בפני הכנת קורות חיים ? אין ספק כי הכנת קורות חיים היא אחת המשימות המלחיצות והקשות ביותר העומדות בפני מחפשי העבודה, הנדרשים להפיק מסמך קורות חיים שהוא גם כרטיס ביקור, גם עלון שיווקי, גם מדגיש את היתרונות בצורה הטובה ביותר, וגם אמור לשכנע את המעסיק שהאדם שמאחורי קורות החיים הוא המתאים ביותר לתפקיד המבוקש. עם זאת, דעו כי המשימה אפשרית (שהלא בכל זאת אנשים נקראים לראיונות מדי יום ביומו), כך שהסירו דאגה מלבכם – גם אתם יכולים.

עומדים בפני הכנת קורות חיים ? להלן הטיפים שיהפכו את המשימה המורכבת לברורה

  1. ראשית, דבר בעת הכנת קורות חיים – שם הקובץ. אם אתם שולחים קורות חיים באמצעות המייל , עליכם לקרוא לקובץ בשמכם המלא. אל תסתפקו במילים “קורות חיים” או “CV”, היות ואם המראיין יבחר לשמור את הקובץ על מחשבו האישי, יתקשה לאתר אתכם מבין שלל הקבצים בעלי אותו שם.
  2. אם אתם בוחרים לכלול תוך הכנת קורות חיים גם מכתב מלווה, עליו להיות קצר וענייני ובכל מקרה אסור שאורכו יעלה על חצי עמוד. במכתב זה תוכלו לספר עליכם בקצרה בשפה שוטפת ורשמית פחות מזו של קורות החיים, להגדיר מהו התפקיד אותו אתם מחפשים, ולציין כי תשמחו מאוד להיפגש באופן אישי (כמובן תוך ציון פרטי ההתקשרות המלאים שלכם).
  3. חוק המיקוד – הכנת קורות חיים צריכה להתבצע בצורה קצרה, עניינית וממוקדת. אל תרחיבו שלא לצורך, אל תכבידו בפרטים. וכשתסיימו את המסמך – עברו עליו שוב וקצרו ככל האפשר (כמובן מבלי להשמיט מידע חיוני).
  4. כלל, הכנת קורות חיים מבוצעת תמיד בסדר הפוך, כשסדר מקומות העבודה והלימודים מופיעים מהעדכני ביותר למוקדם ביותר.
  5. הכנת קורות חיים נדרשת להיות מסודרת. בעת הכתיבה השתמשו בפונט מוכר וברור (רצוי Arial), בפונט קריא (12) ועם רווחים מספיקים בין השורות (שורה או שורה וחצי). בעת הכנת קורות חיים עשו שימוש בכותרות משנה מתאימות, והדגישו מידע רלוונטי בולט על מנת שיהיה קל לאתרו.
  6. בעת הכנת קורות חיים, הקפידו להדגיש את כישוריכם ולא את התכונות בהם בורכתם. לדוגמא, הדגישו כי יש לכם יכולת לרדת לפרטים או אתם בעלי ראיה מרחבית, הדגישו כי אתם חרוצים או רוכשים ידע חדש במהירות.
  7. בעת הכנת קורות חיים עליכם להיות מדויקים בציון העובדות ולא להשמיט או לשנות עובדות שאינכם רוצים לחשוף, דוגמת מקומות עבודה שעבדתם בהם רק חודשים ספורים. לשקרים מהסוג הזה יש נטייה לצוץ ברגע הכי פחות מתאים.
  8. עומדים בפני הכנת קורות חיים ? באתר זה תמצאו טופס קורות חיים לדוגמא, עשרות פורמטים ודוגמאות, שיאפשרו לכם להבין כיצד להכין קורות חיים בצורה נכונה ומהו המידע שיש לכלול בהם. עשו בהם שימוש והתאימו אותם לצרכיכם. בהצלחה !