יצירת קורות חיים – יצירת הדרך שלך להצלחה

יצירת קורות חיים, היא כיום השלב הראשון אותו אנחנו צריכים לעבור, כדי להתקבל לתפקידים בארגונים. חשיבות יצירת קורות חיים היא רבה – כל מעסיק מקבל עשרות אם לא מאות טפסי קורות חיים ובדקות ספורות, על קורות החיים שלכם לבלוט ולהיות ייחודיים. יצירת קורות החיים היא משימה לא פשוטה אבל אפשרית, עם המידע והכלים הנכונים. אז מהי יצירת קורות חיים נכונה? הנה הפרטים.

מהי יצירת קורות חיים איכותית?

יצירת קורות חיים נכונה ומקצועית, היא בגדר חובה של ממש, לכל מי שרוצה להציע את עצמו למשרות השונות המוצעות כיום בשוק העבודה. יצירת קורות חיים, היא כביכול תהליך פשוט – אתם מעלים על הדף פרטים אישיים, ניסיון תעסוקתי, כישורים מיוחדים שניחנתם בהם ועוד. אבל, לא כך הדבר. יצירת קורות חיים מוצלחים, הם כאלו שימשכו את הסקרנות של המעסיקים הפוטנציאליים ויגרמו להם לרצות אתכם לתפקיד. כדי לבחור ב פורמט לקורות חיים מתאים. יצירת קורות חיים איננה רק כתיבה “יבשה” של האירועים הרלוונטיים בחייכם, אלא, יצירת קורות חיים דורשת משהו נוסף – חידוש, סקרנות וייחודיות.

מי מקבל את קורות החיים שלכם?

מרגע ששלחתם את קורות החיים שלכם למעסיק הפוטנציאלי, אם באמצעות המייל או הפקס, עוברים קורות החיים שלכם גלגולים רבים. אם מדובר בחברה קטנה, קורות החיים שלכם יופנו למנהלת משאבי האנוש או באופן ישי למנכ”ל החברה. אבל, אם יצירת קורות חיים שבניתם מיועדת לארגונים גדולים יותר, הרי שקורות החיים שלכם יפגשו בעיניים רבות – החל מהמגייסות השונות לתפקיד, אנשי צוות כוח אדם ועד למנהלי המחלקות הרלוונטיות והמנהלים. לכן, חשוב במיוחד – יצירת קורות חיים צריכה להיעשות באופן איכותי, מדויק ומקצועי.

כוח ההצלחה של קורות חיים מרשימים

קורות החיים שלכם, הם כרטיס הביקור שלכם לעולם המקצועי תעסוקתי. המעסיקים הפוטנציאליים, לא מכירים אתכם, לא ראו אתכם וככל הנראה, לא שמעו עליכם. באמצעות קורות החיים, יש לכם הזדמנות אחת ויחידה להרשים את המעסיקים ולגרום להם לזמן אתכם לראיון עבודה. ומה אחר כך? ראיון העבודה הוא עולם אחר, עולם ומלואו, לו יש כללים משלו.

מי אחראי על יצירת קורות חיים?

כאמור, עומדות בפניכם כיום כמה אפשרויות. אחת מהן, היא להיות אחראיים על יצירת קורות החיים של עצמכם. לשם כך, אתם צריכים לרכז את כל המידע הרלוונטי שאתם בוחרים להכניס לקורות החיים – פרטים אישיים כמו גיל, מין, מצב משפחתי, פרטי התקשרות כמו מספר טלפון, כתובת אימייל ועוד. בנוסף, אתם צריכים לרכז את כל הניסיון התעסוקתי שצברתם – מקומות עבודה אחרונים, כולל שם החברה ופירוט של התפקיד שביצעתם. כדאי כמובן לציין ולהבליט את הכישורים המיוחדים שלכם, כמו גם הצלחות שונות שהשגתם במסגרת התפקידים השונים. האפשרות השנייה העומדת בפניכם, היא לבנות קורות חיים באמצעות קבלת מידע מוקדם וכלים מעשיים, שיתרמו לתהליך הכתיבה וההבנה שלכם, אודות יצירת קורות חיים טובה ואיכותית.

הנה דוגמא לקורות חיים