דוגמא לקורות חיים – עיתונאי

להלן דוגמא לקורות חיים של עיתונאי. קורות החיים מכילים את פרטי הקשר החשובים: מספר הטלפון עם תא קולי (במידה ולא תהיו זמינים), כתובת דוא”ל פרטית (רצוי לפתוח חשבון דוא”ל אישי, היכול להכיל מידע הנחשף אליכם בלבד) וכתובת עדכנית. בדוגמא ניתן לראות כי למועמד יש רישיון על רכב וכי הוא בעל רכב, נקודה המעידה על זמינות ויכולת להגיע בכל זמן לכל מקום – יתרון לעיתונאי שצריך להגיע לזירת האירוע במהירות האפשרית.
מומלץ לציין בתמציתיות את הניסיון והכישורים שיש לכם בתור עיתונאים, החיבור למקצוע ותכונות אופי רלוונטיות לתפקיד.
קורות החיים מציינים בבירור את נושא ההשכלה-  תיכונית (“בגרות מלאה, מגמת ספרות ותקשורת”) לימודי תעודה/ תואר (“תואר ראשון בתקשורת ועיתונאות, המרכז הבינתחומי בהרצליה”) והצטיינויות (“סיום הלימודים בהצטיינות, הכנת פרויקט מצטיין”). נקודה זו חשובה מאחר ויש צורך בידע והכשרה מקצועית בנוסף לכשרון הכתיבה הטבעי שיש למועמד.
קורות החיים מרחיבים במידת האפשר ניסיון תעסוקתי קודם, הכולל מקומות עבודה ותחומי האחריות. בדוגמא ניתן לראות כי בניסיונו הקודם פירט המועמד בהרחבה על פעילויותיו בתור עיתונאי בעיתון יומי: ”הכנת כתבות וידיעות לציבור בתחום הפלילי והביטחוני בארץ, עבודה מסביב לשעון, תרגום הכתבות לאנגלית, פרסום הכתבות באתר העיתון” ועוד. פירוט זה מראה על ניסיון בתחום ועל כך שהמועמד משופשף ויודע את העבודה. אם הצטיינתם במהלך העבודה, ציינו זאת.
אם במהלך השירות הצבאי צברתם ניסיון בתחום – מומלץ לפרט על כך. בדוגמא ניתן לראות כי המועמד שימש ככתב צבאי במקומות שונים בארץ וסקר אירועים ביטחוניים והביא ידיעות לציבור.
כדאי לעבור על דוגמאות לקורות חיים במקצועות נוספים.
קריאת מאמר לגבי איך כותבים קורות חיים תסייע לכם בכתיבת קורות חיים מעולים.
בהצלחה!

להורדת קורות החיים לדוגמא – עיתונאי בפורמט WORD

Comments are closed.

רוצה לכתוב קורות חיים כאלו בקלות?


לחץ כאן לכתיבת קורות חיים כאלו, בחינם ובקלות